Lastar Hendingar

Tingingsverket 2018: Eirik Hegdal – «Musical Balloon»

  • Denne hending er over.
laurdag 24. mars

Kl 18:00

Saksofonist Eirik Hegdal er ein av dei aller fremste jazzmusikarane i landet, både som utøvar, komponist og arrangør. Frå 2002 til 2016 var han kunstnarleg leiar for Trondheim Jazzorkester (TJO), og var då mellom anna ansvarleg for særs vellukka samarbeidsprosjekt med jazzstorleikar som Joshua Redman, Pat Metheny og Dave Holland. Alpaca Ensemble, Zanussi Five, Angles 9, En en en, Dingobats (som hadde sin første festivaljobb på Vossa Jazz i 1996) og Team Hegdal er eit lite utval av dei fantastiske banda han spelar i. Med sistnemnde vann Hegdal Spellemann i kategorien «beste jazzalbum» i 2015. Trufaste vossajazzarar har sjølvsagt høyrt han mange gonger før, mellom anna i «Rubicon», Mats Eilertsen sitt flotte Tingingsverk til Vossa Jazz 2014, som seinare vart plate og Erlend Skomsvoll sitt Tingingsverk «Musikk» i 2002. I 2017 skreiv han orkesterverket «Fables of the Late Early Bird» for sjølvaste Oslo-Filharmonien. Og dette er berre toppen av isberget – det skal ikkje stå på CV’en!

Jeg gleder meg noe fryktelig til dette! Å få skrive Tingingsverket til Vossa Jazz er noe jeg har drømt om – en sann ære, seier Hegdal til Vossa Jazz.

Med seg til å framføre Tingingsverket 2018 har han eit knippe framifrå musikarar, handplukka frå øvste hylle. Fleire av dei har tilknytning til Trondheim Jazzorkester, som trompetist Eivind Lønning og bassist Ole Martin Vågan. Sistnemnde tok over som kunstnarleg leiar for TJO i 2017. Gitarist Nils-Olav Johansen er kjend for mange gjennom supergruppa Farmers Market, og har etablert si unike musikalske stemme gjennom ei rekke flotte prosjekt sidan 1990-talet. Mattias Ståhl (vibrafon) og Jon Fält (trommer) er mellom dei mest spanande jazzmusikarane vårt naboland i aust har å by på.

På dette tidspunktet er det berre komponisten sjølv som har ein idé om kva publikum kan venta seg frå «den musikalske ballongen» under festivalen neste år. Her er det han kan røpe om utviklinga av verket så langt:

«– Det siste stykket jeg skrev før jeg begynte å gruble på Vossajazz-verket var et klassisk stykke for blåsetrio. Jeg tenkte da at «kanskje noe inspirert av 60-talls jazz hadde vært gøy?», (noe jeg tenker igjen og igjen). Så da landet jeg på en akustisk jazz-besetning, og valgte ut musikerne jeg ville ha med. Deretter kunne jeg begynne å skrive musikk inspirert av musikerne, og 60-tallsjazz.

– Derifra har kursen blitt lagt om like ofte som været skifter her oppe i Trondheim. Jeg satte meg som mål å lage en ny idé til en låt hver dag slik at jeg langsomt kunne finne en rød tråd. Det gikk til en viss grad. Inni vevet av den røde tråden kom tanken om tittelen «Musical Balloon», noe jeg har plukket opp fra poeten Matt Burt. Musical Balloon skal kunne fylles med flere musikalske ideer, men bli samlet av en overliggende orkestral regi.

– Lyden av dette ensemblet, slik jeg hører den i hodet mitt når jeg tenker på de utrolig fargerike musikerne jeg har vært så heldig å få med på ballongferden, er altså den røde tråden. Så da gjenstår det bare å velge hva det er som skal henge på tråden!»

Eirik Hegdal – saksofonar, klarinettar
Eivind Lønning – trompet, piccolotrompet
Mattias Ståhl – vibrafon, diverse
Nils Olav Johansen – gitar, banjo, vokal
Ole Morten Vågan – kontrabass
Jon Fält – trommer, perkusjon
Tor Breivik – lyddesign

www.eirikhegdal.com

English:
Eirik Hegdal writes this year’s Main Commissioned Work (Tingingsverket) for Vossa Jazz. He is one of Norway’s most important jazz musicians, both as a performer (saxophone and clarinet), composer and arranger. From 2002-2016 he was the artistic director for Trondheim Jazzorkester (TJO), and led very successful collaborations with jazz greats such as Joshua Redman, Pat Metheny og Dave Holland, among many other projects. Alpaca Ensemble, Zanussi Five, Angles 9, Dingobats, En en en and Team Hegdal are some of his other bands.

He brings some of Scandinavia’s finest jazz musicians with him on stage for the performance of «Musical Balloon». Hegdal cites 60’s jazz and the virtuosity of these musicians as the main inspirations for the work, at this point.

Kulturrådet